piątek, 27 września 2013

Ciasto dyniowe

przepis z kwestii smaku, ale z moimi poprawkami, bo zbyt leniwa jestem.

Składniki:
- 250g (250 ml) musu z dyni*
- 200 g masła
- szklanka cukru
- 1 opakowanie cukru wanilinowego
- 3 jajka
- 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

*mus z dyni
piekarnik nagrzewamy do 190 st. `C. kawałek dyni o wadze ok. 1/2 kg, usuwamy pestki, kładziemy skórą do dołu i pieczemy około 45 minut.
po upieczeniu łyżką usuwamy miąższ i miksujemy na gładko.

Piekarnik nagrzać do 180 st. C

  • kostkę masła rozpuścić na małym ogniu. dodać cukier i cukier wanilinowy. ostudzić.
  • do dyniowego musu dodać masło z cukrem.
  • do masy dodać 3 żółtka. z białek ubić sztywną pianę, ale jeszcze jej nie dodawać.
  • dodać mąkę, powinna być przesiana, ale ja tego nie zrobiłam i też wyszło. proszek do pieczenia można dodać do mąki i dodawać razem.
  • ubite białka dodać do masy i delikatnie mieszać.
Masę wylać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. ja użyłam papieru śniadaniowego i dało radę.
Piec 45 minut.

 Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl