piątek, 20 września 2013

Szarlotka dla leniuchów

szarlotka na szybko i na łatwo ;]

Składniki:
200 g płatków owsianych
200 g mąki pszennej
150 g cukru
200 g masła
jabłka (w zależności od wielkości blachy, ja miałam około 15 małych)

można dodać cynamon, bo przecież pasuje do jabłek, ale ja nie jestem jego fanką, więc z niego zrezygnowałam.
jeśli lubisz dodaj rodzynki.

W zależności jak szybko nagrzewa się Wasz piekarnik, trzeba wybrać odpowiednią porę, aby go włączyć i nagrzać do 180 st. C.

Najpierw przygotować kruszonkę.
Do masła w temperaturze pokojowej dodać płatki owsiane, mąkę i cukier. Ja i tak dodawałam na oko, bo lubie byc spontaniczna ;p ale chyba każdy wie jak ma wyglądac kruszonka.
moja wyglądała tak:

Następnie obieramy jabłka i kroimy je w kosteczkę.

Jabłkowa kosteczka powinna pokryć dno blachy do pieczenia. (a ja powinnam wyłożyć ją papierem do pieczenia, ale zapomniałam)
czyli bardziej niż na zdjęciu


Jabłka przykryć kołderką z kruszonki:
i wstawić do piekarnika (przypominam, że nagrzanego do 180 st. C). Piec ok. 40 minut, aż wierzch będzie złocistobrązowy.



Ostudzić. 
Najlepiej smakuje następnego dnia, ale nie wierzę, że ktoś potrafi się powstrzymać.



Smaczego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl