czwartek, 12 grudnia 2013

Cebularze

przepis z kwestii smaku

Składniki:
CIASTO
- 50 g świeżych drożdży (lub 25 g drożdży instatnt)
- 1 łyżka cukru
- 500 g mąki
- 1 szkl. ciepłego mleka
- 1 jajko
- 2 łyżeczki soli
- 60 g masła

FARSZ
- 5 małych cebul
- 1 łyżka oleju
- sól i pieprz

z cebulaków zrobiłam też pieczarczaki
- 250 g pieczarek
- 1 łyżka masła
- sól i pieprz

Przygotowanie:

  • cebulę podsmażyć na oleju aż się zeszkli, doprawić solą i pieprzem

tu zrobię kopiuj wklej, bo zrobiłam dokładnie tak samo jak Pani z Kwestii Smaku.
poza tym, że pieczarki podsmażyłam na maśle i położyłam na cebuli.;]
  • Świeże drożdże wymieszać z cukrem, 2 łyżkami mąki i częścią ciepłego mleka. Pozostawić do wyrośnięcia. Drożdże instant wymieszać od razu z mąką.
  • Rozpuścić masło z resztą mleka. Wyrośnięty rozczyn wraz z ciepłym mlekiem i masłem dodać do mąki z solą. Jajko roztrzepać widelcem i dodać do pozostałych składników, zostawiając 1 łyżkę na posmarowanie brzegów cebularzy.
  • Wyrobić ciasto (10 - 15 minut), tak aby odstawało od ręki, w razie potrzeby dodać trochę mąki. Pozostawić do wyrośnięcia (60 - 90 minut).
  • Ciasto podzielić na 14 części. Każdą część rozwałkować na placek, ułożyć na cienko wysmarowanej olejem blasze do pieczenia. Brzegi placków posmarować odłożonym jajkiem. Rozłożyć cebulę. Zostawić do wyrośnięcia (30 - 60 minut). Piec przez 20 - 25 minut w 185 stopniach C na złoty kolor.
moje nie wyrosły tak ładnie, więc chyba jednak coś sknociłam.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl